WIE BEN IK

fotoDe afgelopen 9 jaar heb ik bij Zylom/GameHouse gewerkt waarvan 4 jaar als grafisch ontwerper en de laatste 5 jaar als online-artdirector bij de afdelingen media en marketing. In de tijd dat ik grafisch ontwerper was, heb ik campagnes voor bekende merken zoals Coca Cola, Magnum, Bol, Wehkamp, GsmWeb, Unicef en Nintendo van begin tot eind gemanaged en gemaakt. Het ging hierbij om het maken van banners, rich-media-uitingen en/of landingspagina’s. Hierbij had ik direct contact met de klant van conceptfase tot de realisatie van het product.

Daarnaast heb ik spelconcepten ontworpen voor klanten zoals Unilever en Friso waarbij ik hun producten op een speelse manier onder de aandacht heb gebracht.
Naast het maken van mediaproducten heb ik ook stands ontworpen voor beurzen zoals Dmexco beurs in Düsseldorf.

Vervolgens ben ik online-artdirector geworden binnen het mediateam dat uit Nederlandse, Engelse en Duitse designers bestond. In deze functie heb ik de designers op een betrokken manier individueel gecoacht. Hierbij werden zaken serieus besproken en daarnaast was er ook ruimte voor humor en ontspanning. Ik ben van mening dat wanneer mensen plezier hebben in wat ze doen in een ontspannen omgeving, hun geest meer gevoed wordt met creatieve ideeën.
Ook heb ik door middel van workshops meer inzicht gegeven in het hoe en waarom van het ontwerpen om zo het niveau van het team en de producten naar een hoger plan te tillen. 

Naast het maken van b2b producten, heb ik ook b2c concepten bedacht en gemanaged voor http://www.zylom.com en http://www.gamehouse.com. Hierbij heb ik rekening gehouden met de verschillende huisstijlen van deze websites.

Mijn uitdaging is altijd om unieke, maar toch herkenbare producten te ontwerpen.

Leave a comment